ارایه خدمات توانبخشی زنجیره امید در ایام کرونا

توانبخشی از راه دور

تاریخ: 1399/3/1

در روزهای شیوع  بیماری کرونا، همه مجبور به خانه نشینی بودیم، گروه درمانگران بخش توانبخشی زنجیره امید ، دوستانش را از یاد نبرد !

به گزارش واحد روابط عمومی موسسه خیریه زنجیره امید، درمان آنلاین با هماهنگی‌های گروه توانبخشی برنامه‌ریزی شد و بطور موثر از تاریخ ۲۴ فروردین کلید خورد تا بتواند ادامه درمان حدود ۴۰ بیمار را از طریق شبکه‌های مجازی پیگیری کند.

در این طرح، کاردرمانگران‌ و فیزیوتراپیستهای موسسه، پس از تماس تلفنی و دریافت آخرین وضعیت حرکتی کودکان، اقدام به طراحی تمرینها و ورزش‌های مورد نیاز کودکان کرده و از طریق شبکه‌های مجازی تمرینات را برای خانواده آنها ارسال می نمودند.

درمانگران طبق برنامه تنظیمی، یکروز در میان با خانواده کودکان تماس گرفته و از وضعیت انجام تمرین‌های آموزشی با دریافت فیلمهای تهیه شده توسط والدین کودک، آگاهی یافته و در صورت تغییر و یا پیشرفت تمرین‌های درمانی، بلافاصله مجددا از حرکات و ورزش‌های مورد نیازکودک فیلم‌های آموزشی تهیه کرده و برای خانواده‌ها ارسال می‌کردند.

گاه تهیه فیلم تمرین درمانی نیز احتیاج به یک « مدل » برای پیاده کردن تمرینها و فیلمبرداری داشت که آنهم در ایام قرنطینه مشکل ساز بود اما تراپیست دلسوز زنجیره امید، برای همه موانع آماده بود. تمرینها را یا خود انجام می‌داد و یا آنها را بر روی عروسک اجرا کرده و برای مادران ارسال می‌نمود تا وظیفه و مسئولیتپذیری را ادا نماید.


تا پایان اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ بیش از ۴۵۵ جلسه درمانی مجازی از طرف کادر درمانی فیزیوتراپی ، کاردرمانی جسمی و کاردرمانی ذهنی انجام شد و نتایج و پیشرفتهای خیره کننده‌ای بدست آمد .

زیبایی، دلسوزی  و اثرگذاری و عملکرد حرفه‌ای این روزها در دایره لغت نمی‌گنجد !

فقط خرسندیم به لبخندهای رضایت کودکان و مادران و اطمینان خاطر عزیزشان که همیشه کنارشان خواهیم بود.

نمونه‌ای از تاثیر خدمات از راه دور توسط بخش توانبخشی را در زیر مشاهده می‌کنید:

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید


تازه ترین اخبار

محرومیت هزاران کودک از خدمات بیمارستانی که ساخته نشد

مریم مرعشی مدیرعامل مؤسسه خیریه بین‌المللی زنجیره...

مطالعه خبر

ساخت بیمارستان کودکان در کما

کودکان و کمبود خدمات درمانی تخصصی/ نماینده مجلس: ...

مطالعه خبر