بازید سفیر جمهوری اسلواکی و هیئت همراه از خیریه بین‌المللی زنجیره امید

نجات جان کودکان؛ هدف مشترک خیرخواهان جهان

تاریخ: 1402/8/13

«لادیسلاو بالک» سفیر جمهوری اسلواکی و هیئت همراه با حضور در موسسه خیریه بین‌المللی زنجیره امید، با مریم مرعشی مدیرعامل موسسه گفت‌وگو کرده و همکاری‌های دوجانبه موردبررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی خیریه زنجیره امید در این مراسم لادیسلاو بالک سفیر جمهوری اسلواکی و هیئت همراه از جمله معاون و اعضای سفارت با اهدای هدایایی به کودکان حاضر در اقامتگاه مادران زنجیره امید با نحوه اسکان کودکان در اقامتگاه و ارائه خدمات فوق تخصصی در بخش‌های توان‌بخشی شامل ارتوپدی، کاردرمانی جسمی و ذهنی، گفتاردرمانی و‌ هیدروتراپی ارتوپدی آشنا شدند.

در این مراسم مریم مرعشی مدیرعامل زنجیره امید با تشریح شرایط فوق تخصصی طب اطفال در ایران و ارائه خدمات زنجیره امید به کودکان گفت: خدمات فوق تخصصی زنجیره امید در سه رشته قلب، ارتوپدی و ترمیمی بدون نگاه به دین، نژاد و ملیت به همه کودکان زیر 18 سال ارائه می‌شود و شاهد مثال این ادعا حضور کودکان مهاجر در اقامتگاه و آمار بالای بهبودیافتگان در این مرکز است.

وی با اشاره به اینکه خیریه زنجیره امید بنا بر وظیفه اخلاقی و انسانی که برای خود تعریف کرده بهترین خدمات را با بالاترین استاندارد جهانی به کودکان ارائه می‌کند، تأکید کرد: اقدامات زنجیره امید همچنین مطابق با اصل یک کنوانسیون جهانی حقوق کودک است (مصوب ۱۹۵۹) و ما به اصل رفع تبعیض محل تولد کودکان پایبند هستیم.

مریم مرعشی همچنین ادامه داد: زنجیره امید به غیر از درمان کودکان، در راستای اهداف خود آموزش فوق تخصصی پزشکان و کادر درمان را هم در دستور کار داشته و ممکن است با بخش بهداشت و درمان کشور اسلواکی نیز همکاری‌های مشترکی داشته باشد.

وی همچنین تأکید کرد: زنجیره امید در تلاش است تا سرفصل تازه‌ای را به خدمات پیشین خود اضافه کرده و در بخش مغز و اعصاب نیز خدمات فوق تخصصی به کودکان ارائه کند.

لادیسلاو بالک سفیر جمهوری اسلواکی نیز در این نشست با اشاره به اینکه زنجیره امید یک خیریه ممتاز با ارائه خدمات ویژه به کودکان است، گفت: ما امیدواریم شما کماکان بتوانید خدمات خود را همچون گذشته حرفه‌ای ارائه کنید.

وی تأکید کرد: کودکان سرمایه‌های زمین هستند و حمایت ما از همه کودکانی است که نیازمند خدمات هستند.

در این مراسم پس از امضاء تفاهم‌نامه همکاری جهت کمک سفارت اسلواکی برای جراحی فوق تخصصی و درمان کودکان بین طرفین -سفیر و مدیرعامل مؤسسه- منعقد و امضا شد.

مؤسسه خیریه بین‌المللی زنجیره امید از تیرماه ۱۳۸۶ شروع به کار کرده است و خدمات درمانی خود را با کمترین هزینه‌ای که توسط حامیان مالی پرداخت می‌شود، به کودکان زیر ۱۸ سال بدون در نظر گرفتن دین، نژاد و ملیت و طبق استانداردهای بین‌المللی در سه رشته‌ی قلب، ارتوپدی و ترمیمی ارائه می‌دهد. از آغاز فعالیت تاکنون بیش از 15400 کودک از سراسر کشور توسط این مؤسسه مورد جراحی فوق تخصصی قرارگرفته و درمان شده‌اند.

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید


تازه ترین اخبار

محرومیت هزاران کودک از خدمات بیمارستانی که ساخته نشد

مریم مرعشی مدیرعامل مؤسسه خیریه بین‌المللی زنجیره...

مطالعه خبر

ساخت بیمارستان کودکان در کما

کودکان و کمبود خدمات درمانی تخصصی/ نماینده مجلس: ...

مطالعه خبر