احداث بزرگترین بیمارستان فوق تخصصی اطفال در ایران و خاورمیانه

ادامه عملیات ساخت بیمارستان فوق‌تخصصی کودکان امید

تاریخ: 1399/12/24

به گزارش روابط عمومى زنجیره امید بازدید از مراحل پیشرفت پروژه بیمارستان کودکان امید که اولین و بزرگترین بیمارستان فوق تخصصى جراحی اطفال ایران و خاورمیانه است و توسط خیریه بین المللی زنجیره امید در حال احداث می باشد، به دلیل پاندمی کرونا با حضور تعداد معدودی از خیرین و اصحاب رسانه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و با حمایت شرکت زرین رویا برگزار شد.

در این برنامه مریم مرعشی مدیر عامل موسسه خیریه بین المللی زنجیره امید گفت: احداث بیمارستان فوق تخصصى اطفال با ۵۴۰ تختخواب، يك پروژه بسيار مهم ملى است كه برای نخستین بار در کشور و خاورمیانه ساخته مى شود که خاکبرداری و نیلینگ آن به اتمام رسیده است و ادامه ساخت آن نيازمند همراهى و همكارى همگان مى باشد.
وی تاکید نمود: اين بيمارستان تمامی خدمات درمانی- عمومی و فوق تخصصی را ارائه خواهد داد به همراه یک مرکز مجهز و استاندارد توانبخشی مختص کودکان و وجود یک مرکز تحقیقات مختص پزشکی کودکان ، مرکز ترومای مختص کودکان و همچنین ساختن مرکز اقامتی با ظرفیت بالا در کنار بیمارستان یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد بیمارستان کودکان امید است که مدل این بیمارستان به نظر تمامی کارشناسان حوزه وزارتی و متخصصان ساخت بیمارستان، دارای کاملترین پکیج مطالعاتی می باشد.

مرعشی عنوان کرد: پروژه بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی کودکان امید از سال گذشته در منطقه جوادیه تهران آغاز گردید و هزینه احداث كل بیمارستان ۲۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است. گودبرداری آن به اتمام رسیده و اواسط اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ فاز اول پروژه با ۱۳۵ تختخواب شروع خواهد شد و فازهای بعدی تا ۵ سال آینده مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت. این بیمارستان پذیرای کودکان سراسر کشور می‌باشد.

مدیر عامل خیریه بین المللی زنجیره امید اعلام کرد: ما در خیریه طرحی به نام آجرنماد در نظر گرفته ایم تا سه گروه از خیرین بتوانند در این امر خیر مشارکت کنند:

1- خیرین کلان کل گزارشات مالی خود را می توانند از زنجیره امید بگیرند و در صورت تمایل اتاق و یا تختی به نام خودشان ثبت کنند.

2- خیرین متوسط می توانند با خرید هر آجر به مبلغ ۲۰۰ هزار تومان با امضا و استفاده از QRCode، آجری به نام خود برای همیشه ثبت نمایند.

3- در پروژه ای که همراه اول با هماهنگی وزیر محترم ارتباطات در اختیار زنجیره امید گذاشته است، بهار ۱۴۰۰ پیامک انبوهی برای مشترکین همراه اول ارسال خواهد شد که مشترکین همراه اول می‌توانند با استفاده از # 540 * با روزی ۳۰۰ تومان در ساخت بیمارستان مشارکت کنند.

در حاشیه برنامه مدیر عامل زنجیره امید گزارشی از عملکرد ۱۴ ساله خیریه ارائه نمود وگفت: از تیر ماه ۱۳۸۶ تاکنون حدود ۱۳۸۰۰ کودک بیمار را از سراسر کشور توسط خیریه بین المللی زنجیره امید مورد جراحی فوق تخصصی قرار گرفته اند و این موسسه خدمات درمانی خود را با کمترین هزینه، به کودکان زیر ۱۸ سال، بدون در نظر گرفتن دین، نژاد و ملیت و طبق استانداردهای بین المللی در سه رشته قلب، ارتوپدی و ترمیمی ارائه می‌دهد.

وی افزود در سال گذشته نیز با وجود پاندمی کرونا بالغ بر ۱۰۵۰ کودک با کمک تیم های داوطلب داخل کشور تحت جراحی و درمان قرار گرفته اند و با توجه به شرایط بد اقتصادی جهت حمایت بیماران ۲۵۰۰ پکیج مواد غذایی کامل به خانواده ها اهدا شده است و از دی ماه سال ۹۹ نیز اقامتگاه زنجیره امید مجدد بازگشایی شد و بیماران با رعایت پروتکل های بهداشتی تحت پوشش توانبخشی قرار گرفتند.

وی تاکید نمود: به خاطر بحران کرونا فیزیوتراپی بیماران قطع نشده است و به صورت آنلاین، بیش از ۳۵۰۰ جلسه توانبخشی توسط کادر توانبخشی زنجیره امید برگزار شده است.

مرعشی در مورد همکاری با بهزیستی گفت: طی تفاهم نامه ای که فی ما بین سازمان بهزیستی کشور و خیریه بین‌المللی زنجیره امید وجود دارد تاکنون ۲۲۵۰ بیمار بهزیستی در خیریه تحت درمان و جراحی قرار گرفته‌اند.

در اين برنامه فيلم مستند كودكان اميد به كارگردانى محمدرضا جهان پناه نیز به نمايش درآمد كه در اين فيلم كودكانى كه در فيلم آى آدمها اثر رخشان بنى اعتماد حضور داشتند، شاهد درمان و ابراز سلامتى آنها مى شويم.
در پايان آرش طوسى معاون فروش شركت زرين رويا( ماى بى بى ) از همکاری با خیریه ابراز خرسندى نمود و گفت: ما وارد سومین سال همکاری با زنجیره امید شده ايم و در اين مدت ۵۶۸ کودک که مشکلات قلبی داشتند با حمایت برند مای بى بى در زنجيره اميد تحت عمل جراحی پزشكان فوق تخصص قرار گرفتند كه از اين بابت خوشنوديم كه توانسته ايم در حوزه درمان قلب كودكان با زنجيره اميد همكارى كرده و قدم هاى مؤثرى در مسير سلامتى آنان برداريم.
وى عنوان كرد: شرکت زرین رویا (مای بی بی) شرکتی کاملا خصوصی است و اساس سیاست های کلان آن بر فرد ،خانواده و جامعه استوار است.هرکدام از محصولات شرکت علاوه بر اینکه بهترین کیفیت را عرضه می کند ، پروژه ای بنام مسئولیت اجتماعی نیز دارد كه اميدواريم این همدلى و مشاركت در تمامی بنگاههای اقتصادی کوچک و بزرگ صورت بگیرد و در ردیف بودجه های شرکت ها قرار گرفته و آنها نيز متعهد به انجام مسئولیت اجتماعی خویش باشند.
طوسى افزود: ما به صورت كاملا” شفاف در جريان پرونده هاى كودكان بيمارى كه در پروسه درمان قرار مى گيرند هستيم و زیبایی این مشارکت در این است شاهد درمان و لبخند كودكانى هستيم كه درمان مى شوند.

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید


تازه ترین اخبار

محرومیت هزاران کودک از خدمات بیمارستانی که ساخته نشد

مریم مرعشی مدیرعامل مؤسسه خیریه بین‌المللی زنجیره...

مطالعه خبر

ساخت بیمارستان کودکان در کما

کودکان و کمبود خدمات درمانی تخصصی/ نماینده مجلس: ...

مطالعه خبر