برگزاری کلینیک ارتوپدی دکتر نبیان

زنجیره امید حامی کودکان؛ از امروز تا فردای بهبودی

تاریخ: 1403/2/20

مادران و پدران آمده‌اند، منتظریم همه تا دکتر محمدحسین نبیان از راه برسد، او هم گرفتار بوده و جان و سلامتی کودکی در اتاق عمل زیر دستش، باید عمل را تمام می‌کرده تا بیایید، تماس می‌گیریم، موتور نشسته است تا زود برسد. رسیده‌ ونرسیده می‌رود بخش مادران و فرزندان زنجیره امید، بچه‌هایی که مشکل ارتوپدی دارند را معاینه می‌کند، دستورات پزشکی جدید را برای آنان می‌نویسید و به دوستان بخش می‌سپارد.

 

 به گزارش روابط عمومی در مؤسسه خیریه بین‌المللی زنجیره امید، پنج‌شنبه تاریخ ۲۰ اردیبهشت کلینیک دکتر نبیان برگزار شد. در اتاق معاینه حالا نوبت می‌رسید به آنان که آمده‌اند و منتظر مانده‌اند تا در کلینیک زنجیره امید توسط یکی از مجرب‌ترین پزشکان فوق‌تخصص ارتوپدی کشور معاینه شوند و شرح‌حال بگویند و از کم و کیف بیماری و درمان فرزندشان بدانند و از سوی دیگر ما هم در زنجیره‌ امید بدانیم چه خدمات درمانی فوق‌تخصصی را باید به دل‌بندانی که آمده‌اند ارائه کنیم.

 

 یکی از اولین کودکان پسر خوش‌خنده و شیرینی است که در همین چند ساعت با بقیه پسرهایی که آمده‌اند رفیق شده است، مرتب سراغ آنان را می‌گیرد. آقاپسر گل از اصفهان میهمان زنجیره امید است، انجام عمل روی پاهایش قطعی است، اما باید عکس و آزمایش‌های بی‌هوشی و... را انجام دهد تا پرونده پزشکی‌اش تکمیل شود و... .

 

 از اتاق بیرون می‌آیم، مادری که با پسرانش عمار و علی - که کمتر از دو سال دارد - از سیستان و بلوچستان آمده است. از شرایط سختی که برای آمدن داشته می‌گوید، ۲۴ ساعت در راه و بوده خستگی راه و اقامت سه روزه در بهزیستی را به جان خریده تا بیایید و امیدی برای عمار و علی بیابد، هر دو از بدو تولد گرفتار دررفتگی لگن هستند، عمار ۱۳ سال دارد و علی کمتر از دو سال. علی در آغوش مادرش است و هر وقت که سر برمی‌گرداند با لبخندهایش حال و هوای همه ما را خوب می‌کند؛ اصلاً سر ذوق می‌آورد. مادرشان نگران است، هزینه‌های عمل و بهبود حال پسرانش، دوری راه، بچه‌های دیگرش و... .

 در اتاق معاینه دکتر نبیان مثل همیشه باروحیه و سرحال بچه‌ها را می‌بیند، پرونده پزشکی عمار و علی را نگاه می‌کند، از عمار می‌خواهد راه برود، بنشیند و بلند شود و بعد هم روی تخت پاهایش را معاینه می‌کند، نسخه همان است، عکس، آزمایش‌ها و عمل... مادر نگران به ما نگاه می‌کند، هزینه عمل چقدر تمام می‌شود؟ خانم حسینی مسئول واحد مددکاری که کمک‌حال همه خانواده‌ها است، به مادر اطمینان می‌دهد، «نگران هزینه‌ها نباشید زنجیره امید در کنار شماست» شاید باورش سخت باشد، مادر دوباره می‌پرسد و جواب همان است، «شما فقط به فکر سلامت بچه‌ها باشید، نگران نباشید زنجیره امید در کنار شماست.» حالا بعد از آن همه سختی حداقل در این سه روزه که کشیده است و غمی که سال‌هاست به‌خاطر عمار داشته با لبخندی جایش را به اطمینان خاطری - حتی شده برای لحظه‌ای - می‌دهد.

 

 پزشکان فوق‌تخصص، خیرین و ما در مؤسسه خیریه بین‌المللی زنجیره امید کارمان همین است، لحظه‌ای اطمینان را بسازیم و عمری بهبودی و سلامت؛ البته تا آنجا که طب فوق‌تخصصی کودکان امکانش را دارد. کودکان دیگر هم می‌آیند، کودکی و مادری از قزوین، دخترانی از راه‌های بسیار دور و یکی هم از تهران و...

 

 اینجا خانه امیدشان است، می‌آیند و سال‌ها تا بهبودی کامل زیر چتر حمایت زنجیره امید می‌مانند.

نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید


تازه ترین اخبار

برگزاری کلینیک ارتوپدی دکتر نبیان

زنجیره امید حامی کودکان؛ از امروز تا فردای بهبودی

مطالعه خبر

محرومیت هزاران کودک از خدمات بیمارستانی که ساخته نشد

مریم مرعشی مدیرعامل مؤسسه خیریه بین‌المللی زنجیره...

مطالعه خبر