کلینیک فوق‌تخصصی تخصصی ارتوپدی دست با حضور خانم دکتر زنجانی

معاینه کودکان مبتلا به فلج اِرب یا فلج زایمان در محل کلینیک خانه اطفال زنجیره امید برگزار شد.

تاریخ: 1399/8/29

به گزارش واحد روابط عمومی موسسه خیریه زنجیره امید، ویزیت فوق تخصصی ارتوپدی دست در  محل خانه اطفال زنجیره امید با حضور خانم دکتر زنجانی و جناب دکتر عرب زاده برگزار شد.

نکته حائز اهمیت در درمان این کودکان، استفاده به موقع از ابزاری به نام چسب مخصوص بیولوژیک (Nerve Transplantation)  و سیستم ترمیم عصب (Nerve Graft) است که برای ترمیم شبکه عصب آسیب دیده کاربرد دارد. این سیستم برای اولین بار در ایران توسط تیم جراحی دست زنجیره امید به سرپرستی پروفسور فیلیپ ولنتی به کار رفته است.

این کلینیک با توجه به شیوع کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی در شرایط ویژه برگزار شد و مختص به ۷ بیماری بود که به علت مشکل شبکه براکیال (فلج زایمان یا اِرب) در مرحله طلایی (Golden time) درمان بوده و زمان نقش حیاتی برای آنها دارد. از این تعداد، ۵ بیمار کاندیدای جراحی شده و ۲ بیمار نیز مراحل دیگر درمان را ادامه خواهند داد.

بر اساس آمار جهانی از هر ۲ هزار کودک متولد شده ۳ کودک در بدو تولد بر اثر آسیب های زایمان طبیعی و گاهی سزارین از ناحیه شبکه بازویی “براکیال” دچار آسیب می شوند که اگر درمان صورت نگیرد می تواند اثرات همیشگی و پایدار به جا بگذارد.

بعد از اتمام جراحی برای کودکان خدمات توانبخشی آغاز می شود، در این نوع جراحی خدمات کادر درمانی پس از انجام جراحی نقش اساسی در ترمیم و التیام عصب‌های بیمار دارد، در شرایط حاضر توسط کادر درمان زنجیره امید این خدمات به صورت از راه دور (با استفاده از جلسات مجازی) برای مددجوها انجام می شود.


نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید


تازه ترین اخبار

محرومیت هزاران کودک از خدمات بیمارستانی که ساخته نشد

مریم مرعشی مدیرعامل مؤسسه خیریه بین‌المللی زنجیره...

مطالعه خبر

ساخت بیمارستان کودکان در کما

کودکان و کمبود خدمات درمانی تخصصی/ نماینده مجلس: ...

مطالعه خبر